onsdag 5. januar 2011

Nytt år nye bloggmuligheter

Nyttårsløfter er noe jeg etter et langt liv har lært meg å prøve å holde meg unna. Jeg er alt for ustrukturert til greie å holde sånne løfter. Men etter en lengre bloggpause har jeg inngått løfte om akkurat dette. Hver dag koser jeg meg med andres blogger og føler meg egentlig som en "kikker" så lenge jeg ikke bidrar selv. For min del tror jeg at dette må læres. Må nok innrømme at det skremmer litt. Hvor mye skal en utlevere av seg selv, hva er interessant å lese for andre? En syteblogg vil jeg ikke ha men hvor går grensa for akkurat det?  Livet har jo alle fargenyanser og ser jo det at en stadig optimostblogg snart blir kjedelig. Og en pessimistisk blogg skygger jeg raskt unna. Så er det dette med å blogge om "alt og ingenting". Jeg har oppdaget at sånne blogger som består av småprat kan være de mest underholdene. Særinteresser er alltid moro å lese om. Men hvis en holder seg bare til det, da blir det en forutsigbar blogg. Hmm....
Da er det bare å prøve da, ser jo av det jeg har skrevet hva som må til i bloggen min. Så da lar jeg  det stå til!
Begynnelsen av dette herrens år 2011 har bestått av snø, snø og atter snø. For meg som er avhengig av å komme meg ut på tur, har årets julegave vært midt i blinken. Nemlig nye moderne orange truger!!De funker bra de! Med den snømengden som er kommet ned, har det gått hardt utover snømåkehendene som må operere i høyden.Forsto du den? Det er mye snø som skal av trea før en kan passere. Ellers har jeg så smått rydda ut jula og heimen føles kald og mørk når alle lyskildene pakkes ned. Men snart lysner det vel ute. Og så har jeg tenkt meg til å få blodbegerfrøa i jorda snart. Noen bestillinger med frø må jeg vel også få avgårde de første dagene.
Da poster jeg innlegget og kjenner etter om det gjorde godt.

4 kommentarer:

  1. Så koselig det var å se deg igjen her i blogglandia. Lenge siden sist det.
    Selv hadde jeg ikke tenkt å så noe som helst i år, men det blir visst litt likevel. Tror jeg venter til neste måned, må få ut jula først.

    SvarSlett
  2. Godt nytt år til deg!
    Litt småprat om ting en er opptatt av er kjekt å lese om, lykke til idere med bloggingen...

    SvarSlett
  3. Godt nyttår.

    Oransje truger ... jaja... jeg fikk et varmeteppe - lurer på hva det sier om meg. ;)
    (Jeg er kjempeglad for det - nå kan mannen lufte så mye han vil på soverommet!)

    SvarSlett
  4. Så kjekt at dere så innom da! Gledelig å ikke være glemt,;-). Godt nyttår til dere, vi får stå på med såing, trugegåing og varmeteppeligging, det blir bra dette.

    SvarSlett