onsdag 3. februar 2010

Rolig dag

Kaldt! 17 minus er for kaldt til å bedrive utendørsktiviter. Så da har jeg sådd, har fått mere blodbegerfrø til koking på badegulvet. På kjøkkenbenken står clematis The President, Oenothe paeoniflorum speciosa(er usikker på om disse skal ut men det finner jeg nok ut av), Papaver paeoniflorum  Black Dragon og papaver rhoeas Shirly Double. De åker nok ut snart.
Tråkking på line foregår også.
Småfuglene spiser og spiser og for å drøye foret , kastet jeg ut brødskalker i natt. Ikke lurt! Har hatt besøk av mine verste fiender, les hjort! Ser ut som det har vært skikkelig krig på plena. De har også oppholdt seg på altanen, det er spor helt inn til husveggen. Ser ut som det har vært godt å være der det er tak. Vil ikke!!!! Hadde egentlig glemt hvor nærgående de kan være, det er noen år siden de har vært på besøk her nå. Vil ikke en gang til. Ellers er alt bra...

1 kommentar:

  1. Det er altfor kaldt nå.
    Rolige dager her også. Holder på å komme meg av forkjølelsen.
    Her har vi et lite rådyr som kommer trippende om natta. Hjorten har ikke vært i nærheten av hagen heldigvis og bank i bordet.
    Skal så noen blodbegerfrø jeg også. Har fått spiring på de første frøa jeg sådde, men vil ha mer av sorten.

    SvarSlett