fredag 7. januar 2011

Bli med ut på tur?

Turviljen er på topp for tiden, i dag glemte jeg skirenn på tv, det sier sitt.
Har prøvd å dokumentere turen i dag, vil du være med så heng deg på.
For at turen skal bli vellykket må utstyret være i orden. Og denne julens gave fra gubben viser seg å være et blinkskudd. Har tidligere lånt bambustruger av tur -naboen. Men dette er av en annen verden. Legg merke til piggene under. Imponert !


Bildet er tatt fra eiendommen min og vi ser bunnen av dalen.


Og fra nå av, går det bare en vei, oppover.


Ganske så idyllisk vel? Og så blir det så fin sti etter noen turer på de nydelige trugene.


Første stopp, her kjennes det at hjertet dunker. Dalbunnen er litt lengre unna.
Blir du med videre?



Er det ikke fint? Ligger mye mental helse i bakkene her. Men ser det er vanskelig å gjengi hvor bratt det egentlig er.



Og der måtte jeg snu. En hanske som ikke ville være med.


Her flater det ut litt og det trengs. Er nå midt i hjortens rike som dere ser på spora.

Opp....her er snødybden ca meteren.


Nå har jeg gått ca en halv time og er snart kommet halvveis. Ser nå at dette  er et skikkelig dårlig bilde, ville ha frem dalbunnen her også . Men vi skal videre.

Her har jeg fått selskap av tur-naboen min. Da blir det hyggeligere tur.

Nå begynner vi å komme opp i høden for alvor.


Og her kom jeg på at å ta bilde nedover, da ser en bedre hvor bratt det er. Men vi skal videre, nytter ikke å hvile enda.

Tungt ja! Videre...

Videre, nå begynner det å bli kaldt for en svett kropp.


Og langt der nede er bugda mi. Bildene er klikkbare, da ser du bedre.Men enda har vi et stykke igjen-




Oppe! Etter ca 2 timer er vi oppe. Hadde vi gått en bite til hadde vi havnet på Syltesetra, men i dag var det alt for tungt. Mye fokksnø i høyden og ca 1,20 i snødybde.

Da er det bare å ta fatt på hjemturen, nå firster det med en god og varm dusj.

Takk for turen, det var hyggelig at du ville være med. God helg!

3 kommentarer:

  1. Jeg er imponert over hvor sprek du er! Flott turterreng dere har.

    SvarSlett
  2. Misunne deg disse turene, men da helst om sommeren uten snø.... :-)
    Sprek jente, ja...

    SvarSlett