torsdag 13. januar 2011

Jord under neglene.

Ooo !! Da er jeg igang! Blodbegerfrøa er kommet i jorda, nå er de forvist til badegulvet. Har aldri sådd de så sent før, men stresser ikke for det. Er vel bare en fordel  at oppvraminga av drivhuset utsettes i år. Venter nemlig på strømregninga...hadde vært en fordel å bodd i andre deler enn midtnorge. Synes det er så urettferdig at vi må betale mere enn resten av Norge og det rare er at jeg føler det ikke er kommet fram en forklaring, ihvertfall ikke en skikkelig forklaring på hvorfor. Ja da, jeg vet at det er mye kraftkrevende industri her , men det er vel også her det er mest vann å ta av? Nei gidder ikke tenke mere på det. Er vel bare å finne seg i det. Ellers lar jeg meg hisse opp over at årets nordmann skal sendes ut av landet mens Krekar får bli!!! Kan bli våkenetter av mindre.
Her har vi fått kaldere vær igjen, nå er det 12 kalde ute. der svitsja jeg fort over gitt ;-).
Dagens tur foregikk uten truger, det er hardt og fint å gå nå, helt til en kommer opp i høyden. Fokksnø er ikke en egna ting å gå i. Så i morgen lbir det ryggsekk med truger i. For nå vil jeg opp og hilse på sola. vel er jeg glad i fjella her men at den stenger for sola er ikke likelig. Enda går det en tid før de første solstrålene ankommer borgen min.
Nå holdt jeg nesten på å glemme, Verbena bonariensis er kommet i kjøleskapet!! Der skal de stå og godgjøre seg i 6 uker.
Og jeg må alvorlig kjøpe mere frø!! I fjor tærte jeg på frøboksen min, så nå kan jeg handle med litt bedre samvittighet. God natt til dere som besøker meg.

1 kommentar: