søndag 23. januar 2011

Rolig søndag

Ligge lenge men alikevel først oppe, koke kaffe og lage frokost og sport på tv . Det er min definisjon av rolig søndag. Når jeg attpåtil har roen til å lese bloggene som er postet de siste dagene, da er det virkelig en god start på søndagen.
Noen dager siden jeg har krotet ned noe her nå, ryggen har igjen spillt meg et puss og da forsvinner tiltakslysten til alt. Burde hatt meg en tur ut, men der er det isete og vått. Ingen god kombinasjon for en krakilsk rygg.
Men i dag kjennes det bedre ut heldigvis. Ønsker meg mere mildvær og mye regn nå, så holka forvinner.
Har ihvertfall fått klippet morellebærtreet. Det ser "ikke ut i måneskinn" og gubben tror at nå har vi ødelagt det. Forøvrig sier han det etter hver frisering :-). Blodbegerspirer har jeg her inne. Det tok ikke mere enn ei uke før de første viste seg.(hvis det da ikke er ugress som spirer). Det er også en tanke som melder seg hvert år.Pessimist kanskje? Tror liksom at jeg ikke får noe spiring selv om det har gått bra i alle år.
Ugress ja, har vært på opphørssalg på bokhandelen og kom hjem med boka UGRESS av Ken Thompson.Skal handle om miljøvennlig bekjempelse i hagen. Synes det høres spennede ut. Men er ikke kommet så langt at jeg har fått åpnet den enda. Haster ikke heller da, våren er et stykke unna  selv om en kan få fornemmelser når en hører fuglesangen oppi skogen her. det er så en får puste friere av det.
Blant mange andre bøker som ble med meg hjem, er der en rosa liten sak som jeg ihvertfall har åpnet! Nemlig boka "Endelig ikkerøker for kvinner", så vet dere det!!!
Ønsker alle en riktig rolig søndag videre...

2 kommentarer:

  1. God bedring med ryggen! Får jo ikke gjordt noe når den er kranglete..

    Håper boka hjelper deg til ett røykfritt liv :)

    Her er all snøen borte og bare veier, men det spørs hvor lenge det varer..

    SvarSlett
  2. Godt med noen rolige dager innimellom. Håper ryggen bedrer seg og at hålken forsvinner, så det går an å komme seg ut.
    Lykke til med å stumpe røyken, håper det går fint.
    Ha en fin uke!

    SvarSlett