torsdag 28. januar 2010

Phuuu

Bildet på bloggen min viser hvordan jeg ødela" urørt" natur på dagens trimtur. Siden sist jeg skrev her, har vi hatt mildvær og regn. I går kom snøen tilbake. Det er hvitt lekkert! Men brøyteren har tatt med seg omtrent alt av veigrus på gårdsplassen. Røret fram til drivhuset, der jeg har vann og strøm, er kommet helt opp i dagen! Ikke bra!                                                                                                                                    Skal si det var tungt å begynne på opptrakkinga opp i lia her! Får vel kjenne det i lårmusklene i morgen.
Ellers venter jeg på spiring, tenker blodbegra titter opp om en tre fire dager. Kan jo hende jeg får meg en overraskelse, de er kjent for å være lunefull de frøa. Har lært meg å være tålmodig da, har opplevd at de ikke har spirt før det er gått en måned tidligere. Staudefrøa har jeg ikke fått i jorda enda. Har spekulert på Impectakatalogen og noen favoritter er krysset av. Synes de har mye fint og nytt der i år! Mye mere informativ er katalogen også. Ser at jeg interesserer meg mere og mere for gamle medisinplanter, mon tro om det bare et nysjerrighetsblaff? 
Dagene eller går med til intens linedanc-øving. Første helga i mars er det dansehelg på Bjorli og da må oppvisningsdansene sitte.
Og så har  jeg fått låne rockeringen til dattera, sånn stor tung en som skal gjøre underverker for midjemålet mitt. Det er bare det at jeg får bare til noen minutter! Lurer på hvordan jeg skal løse dette. I min ungdom var jeg en reser på rockering så dette irriterer meg.
Når jeg nå leser igjennom her, ser jeg at jo, jeg er i farta, ihvertfall stor fremgang siden fjorårets utgang.
Har forresten et lite problem, hvis noen er innom her og vet hvor en kan få tak i sånne stryke-stickers til å ha på t-skjorter og kan tipse meg om det, da blir jeg meget fornøyd! Ha en god dag...

1 kommentar:

  1. Hvis det er sånne til å bruke i skriveren så har både Binders og plasser der en kan kjøpe blekkpatroner slike ark. Hvis det er sånne stoffgreier så regner jeg med at de har det der en kan få kjøpt stoff :)

    Synes du er flink med trimminga, jeg har ikke kommet lengre enn med praten ;)

    SvarSlett